donderdag 29 januari 2009

we love scouts!


Ik zit al zo'n 13 jaar bij de scouts van Engsbergen. Begonnen als kleine kapoen en nu al voor het derde jaar leiding. De eerste twee jaren dat ik in leiding stond, had ik de meisjes van het derde tot het vijfde leerjaar.
Nu heb ik de allerjongsten, het tweede leerjaar. Deze groep heet de kapoenen en het zijn meisjes en jongens samen. Vermoeiend!
Het zijn lieve kinderen (de meesten toch), dus daar valt niet over te klagen. Het grote probleem is dat ze de typische scoutsspelletjes nog niet kennen.
"Mannen, we gaan potteke stamp spelen!" "Wa is daa?"
"Oke mannen, dan gaan we nu wuivertje spelen!" "leiding, ik snap het nieee"
"Dan zullen we maar pangpang doen he." "Leg da nog is uit?"
1 keer zo'n spel uitleggen is helemaal niet erg. 2 Keer ook niet. De derde keer wordt het al wat vervelender, en de vierde keer heb je al geen zin meer om moeite te doen.
Dit terzijde amuseer ik me al 13 kapot bij de scouts en ik ben van plan om dat nog wel even vol te houden!